Hur många företag går under som en följd av att man inte tar ekonomin på allvar? Det finns otaliga exempel på detta. Företag som har potential, men som aldrig klarar av att ta nästa steg då man slarvar med allt som rör den ekonomiska situationen.
Det handlar om bokföring, det handlar om moms, det handlar om fakturering, om skatter, om löneutbetalningar och om redovisning. Saker som är svåra för en lekman att ta ett helhetsgrepp om – men som många företagare alltså väljer att sköta om själva. Man kan vända på det och säga att en ekonom eller en redovisningsassistent plötsligt skulle få för sig att öppna ett eget snickeri. Det skulle kanske fungera, men mest troligt så skulle det inte göra det.
Man kan ta hjälp med ekonomin. Och, man kan ta hjälp med vissa delar av den om man nu prompt vill göra saker på egen hand. Vi ska på den här sidan visa dig olika tips, tankar och förslag kring hur du kan skapa en bättre kontroll över ditt företags ekonomi.
Vi ska även titta närmare på företagande ur ett bredare perspektiv. Hur tar du nästa steg, hur kan du få nya kunder – och samtidigt behålla de befintliga – och hur kan du göra för att skapa en bättre bild av verksamheten. Marknadsföring och PR är två frågor som vi brinner för.
Likaså brinner vi för att bygga varumärken och att skapa digitala identiteter. Hur kan ett företag förknippas så starkt med någonting och få kunder att känna vissa känslor bara de ser företagets logotyp? Att bygga ett varumärke kräver planering och långsiktiga mål. Rom byggdes inte på en dag.
Vi ska ge dig nycklar som låser upp dörrar i din verksamhet. Ditt företag ska bli strået vassare och lämna konkurrensen bakom. Det är målet. Välkommen!